bluggbluggblugg

Nu har jag tillslut följt strömmen och skaffat mig en blogg. Hade tänkt mig att använda denna som en "samlingssida" till mina teckningar. Se hur de utvecklas och allt de där..

Första teckningen målade jag idag, på min lediga söndag. Har måölat några år och förra terminen gick jag en extra bildkurs. Visserligen bara grundkurs men lärde mig mycket om skuggor, konturer o.s.v. Väldigt bra att ha ett par kritiiska ögon när man ritar dessutom.

Teckningen #1 ska föreställa modellen (och allt hon gör) Tyra Banks.

#1 mycket skuggning

Kommentarer
Postat av: Frida

Riktigt fin Ida! Men det är allt du gör. Ser att du övat på att måla människor, de är ju det som är svårast tycker jag. Hanna kommer inte stanna den dära helgen :/ hon vill åka hem eftersom vi också har studiedagar och kanske att jag också gör det då. Tror dock hon har skötselturen helgen efter (eller innan) så du kan ju komma då, eller båda ? (a) Saknar dig!

2009-09-16 @ 14:52:35
URL: http://akeja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0